spot_imgspot_img
AcasăAdministrațieSpitalul-model de la Bistrița își așteaptă primul elicopter pe cel mai nou...
spot_img

Articole noi

Spitalul-model de la Bistrița își așteaptă primul elicopter pe cel mai nou HELIPORT din România

Nu de puține ori Spitalul Județean de Urgență Bistrița a reușit să ajungă subiect de presă la nivel național fiind considerat un exemplu pozitiv în oceanul de exemple negative din sistemul de sănătate românesc. Acum mai bifează o reușită, fiind vorba de al doilea heliport aflat pe un spital din România!

Spitalul Județean de Urgență Bistrița este, conform declarațiilor celor care „toacă” sistemul sanitar românesc, exemplul de bune practici la nivel de investiții, managementul acestei instituții reușind să schimbe percepția legată de mucegaiul sanitar.

Privind în urmă cu mai bine de 10 ani, SJU Bistrița era o instituție în care, spuneau sarcastic profesorii universitari de la medicină, ajungeau studenții slabi și nedoriți de nimeni. Clădirea ca atare avea acel miros specific de spital, mita umbla la pas cu goangele, iar despre performanță medicală nici măcar nu se putea visa.

Economistul Gabriel Lazany, actualul manager, a ocupat un post de administrator în această instituție, însă conducerea și decizia finală nu se afla la el. Din fericire pentru toată lumea, fostul manager, un pediatru mediocru axat mai mult pe latura mistică a medicinii (?!), a fost tras pe linie moartă. Chiar înainte de fericitul „eveniment”, Gabriel Lazany a început să gândească o strategie de dezvoltare a instituției, bineînțeles din prisma unui director administrativ.

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, ordonatorul principal de credite în cazul SJU Bistrița, l-a „mirosit” pe tânărul economist și a început să-l „asculte” mai atent. Radu Moldovan a fost, este și va mai fi un vânător, cu un ascuțit simț: mirosul! A urmat încurajarea lui Lazany de a participa la concursul pentru postul de manager, astfel a avut loc marea schismă sanitară la Bistrița.

De atunci, SJU Bistrița a devenit spitalul-model din România, lucru recunoscut inclusiv de Emanuel Ungureanu – deputatul USR cunoscut pentru „descinderile” sale prin spitalele românești. S-a început cu izolarea termică a spitalului, apoi cu construcția efectivă a două etaje în care s-au „instalat” două secții ultra moderne, chirurgia și blocul operator. O delegație NATO care a trecut prin Bistrița și a văzut noul bloc operator a decis ca acest spital să fie unul strategic pentru Alianță.

Au urmat reabilitările a mai multor secții din clădirea principală, dar și reabilitările a altor două clădiri secundare. Noua secție ATI a „spart normele”, fiind una dintre cele mai moderne din țară, una în care Lazany și-a pus amprenta: mai mult acasă, mai puțin spital.

Pe lângă toate acestea, cuplul Lazany-Moldovan a reușit să doteze spitalul cu aparatură de ultimă generație, acest lucru fiind un obicei deja căci fiecare medic care își dorește tehnologie o poate avea. Apropos de medici, același Spital Județean de Urgență Bistrița a atras efectiv undeva la 100 de medici noi în doar câțiva ani. Ca un exemplu de echipe formate în ultima perioadă se pot aminti neurochirurgii ce au deja la activ intervenții deloc ușoare, unele fiind premiere, dar și echipa cea mai greu încercată din ultima perioadă, cea de la ATI.

În acest moment sunt în desfășurare alte proiecte, reabilitarea și modernizarea secției UPU-SMURD fiind probabil cea mai așteptată! De proiectele viitoare vom vorbi la timpul lor, însă vom aminti doar două dintre acestea: o nouă reabilitare termică a spitalului, una mult mai complexă, precum și construirea de la zero a unui nou corp de clădire în incinta SJU, de fapt un nou spital care va „găzdui” secții de mare importanță cum ar fi cele de chirurgie și intervenție cardio sau cea gastro.

În aceste zile SJU Bistrița a primit (în sfârșit!), din partea Ministerului Sănătății, avizul pentru funcționarea HELIPORTULUI, al doilea de acest gen din țară, acesta fiind amplasat pe trasa superioară a spitalului, legat de viitoare secție UPU-SMUR de un lift rapid, dar și de celelalte secții ale spitalului printr-un alt lift dedicat.

Consiliul Județean a aprobat organigrama, urmează concursuri pentru ocuparea celor 13 posturi nou înființate, dar se mai așteaptă încă un aviz, cel din partea Autorității Aeronautice Civile, ultimul aviz, apoi primul elicopter poate ateriza pe heliportul celui mai titrat spital din România.

COMENTARII

Latest Posts

Nu rata