Deputatul Bogdan Ivan: O reușită legislativă de care sunt mândru!
Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online începând dein 1 februarie, prin platformele ghișeul.ro și hub.mai.gov.ro. Certificatul de cazier judiciar se eliberează gratuit și în formă electronică. Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice.
„O reușită legislativă de care sunt mândru! Cazierul judiciar, la numai un click distanță. În calitate de vicepreședinte al Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din Camera Deputaților, am inițiat împreună cu mai mulți colegi, legea pentru obținerea CAZIERULUI JUDICIAR în mod electronic și gratuit.
De astăzi, 1 Februarie, cazierul judiciar este disponibil online, prin intermediul site-ului http://www.xn--ghieul-5lc.ro/ și al portalului hub.mai.gov.ro.
Acest proiect legislativ dus la bun sfârșit definește viziunea mea de simplificare a serviciilor publice atât pentru județul Bistrița-Năsăud, cât și pentru România. Multumesc colegilor din PSD și din celelalte partide care au votat această lege pentru deschiderea de a simplifica relația stat-cetățean!
Voi munci în continuare pentru debirocratizare și simplificarea proceselor administrative.
Simplitatea devine noua normalitate!”, a transmis deputatul Bogdan Ivan.
Cum puteți obține certificatului de cazier judiciar electronic?
– prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționati către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
– prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în GHISEUL.RO sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din Romania.
Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.
În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).
După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic.
Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.
Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și al CNP-ului persoanei.